Dalam dunia nie, tidak kira sapa, tak kira dimana.. perasaan dengki dan iri hati memang xleh lari dari makhluk bernama manusia.. selagi ada didunia xkira bagaimanapun, pasti ade yg bersifat sedemikian hanya kerana beringinkan sesuatu atau tidak berpuashati pada sesuatu..


Tentang aku ade ke yang dengki?? aku malas nk ckp, tp biarlah Allah yang balasnya.. aku cuma terkilan kerana ade orang yg aku hormatkan bersikap sedemikian. Sanggup menggunakan pangkat dan kuasa untuk melepaskan geram yang tidak puashatinya pada orang. Apakah dosa dan apakah silapnya?? Inilah selagi dinamakan manusia..


Bila terkenang pada Bos aku, xdapat nafikanlah.. sifat ni tidak kira dimana dan siapa orangnya. walupun kita berjawatan tinggi. My Bos yang sebelum ni kitorang panggil "mama" rupanya bukanlah naik pangkat tp telah ditukarkan. Ini mesti sbb dah tidak percayakan dan kemungkinan ade yang bersifat dengki.. Part tu no komenlah..
 
Bila pikir pulak mamat yang kat opis tu?? susah nk ckp.. semua xleh tgk orang lain senang.. smua atas tiket kuasa dan jawatan.. subhanaAllah... 


Bagi aku kat sini, aku hanya mampu berdoa agar Allah tunjukkan jalan yang betul untuk aku, dan jauhkanlah dari segala kejahatan dari sikap-sikap manusia yang mementingkan diri nie..

p/s: Semoga ditunjukkan pada kebenaran dari setiapnya..

.