Assalamm Hai Geng.. Lama tak ceciter kat sini, maklumlah kesempatan nak menulis tu kureng skit. Tapi melihatkan masa terluang, Aku cuba ungkit balik apa yang tersebut-sebut dalam 3 minggu lepas. Ala.. kisahnya tentang Maharaja Lawak. Lawak? Bila sebut lawak, inilah antara hiburan yang boleh bagi aku senyum sentiasa walaupun ada yang menyakitkan hati. Tapi inilah antara yang boleh menenangkan fikiran untuk seketika selain mengaji dan membaca buku.. :-) 



Maharaja Lawak, menampilkan 12 finalis Raja Lawak dari musim 1 hingga musim 5, antaranya Yus, Tauke, Johan, Zizan, Nabil, XN3, Sepah, Jihan, Amir, Kecik, Alex, Idlan, Man, Balas, dan R2. Lawak punyer lawak sampailah ke Final. Bila sebut soal maharaja ni golongan yg sememangnya bergelar adalah diiktiraf berkebolehan dalam segenap segini dalam dunia bidang yang diceburi. Bila bidang lawak ni pulak, maharaja yang boleh dikategori adalah orang itu benar-benar layak memberi kesan dalam dunia berhibur dengan lawak..

Final Maharaja Lawak telah diisi oleh Kumpulan Jozan iaitu gandingan Johan dan Zizan, Kumpulan Jambu gandingan Yus dan Tauke, Kumpulan Sepah, dan seorang peserta solo iaitu Nabil. Persembahan demi persembahan telah dipersembahkan. Wah... Ayat.. Hahaha. Setiap peserta finalis ini ada kekuatan tersendiri yang sehingga meninggalkan kesan kepada semua yang melihatnya. Sehingga pelbagai trade mark.. Wah. Dah macam  dalam berita pulop.. Haha.. This best bro, Apee pun tak boleh, O.M.G, Mail Lambung dan banyaklah.. sampai orang terikut.. :-P 


Papepun Tahniah diucapkan kepada Kumpulan Sepah, yang dinobatkan sebagai Maharaja Lawak 2011, persembahan final yang dilakukan tidak mengecewakan. Naib Johan pula jatuh kepada Kumpulan Jozan, diikuti dengan peserta solo Nabil. ke4 Jambu. Juara bawak balik duit RM350K.. Nabil la peserta yang paling banyak sebab dapat RM150K. Price ni mesti korang dah tahu kan so, xyah sebut lagi.. Hahaa. sbbnya Rancangan ini telah TERCIPTANYA SEJARAH tersendiri kerana berjaya mengumpulkan rating paling tinggi dalam penyiaran. Apa pun Tahniah Kumpulan Sepah.. 

p/s: Download abess.....