Minggu ni aksi Piala Malaysia, JDT lawan Kedah. Aksi pertembungan epik peminat, pencinta, pengamal media, dan penghaters Malaysia. Hahaha.. Ok. Kita ungkapkan sikit kenapa aku huraikan camtu, sebab JDT dan Kedah merupakan pasukan yang berentap di Final Piala Malaysia musim lepas dimana JDT berjaya tewaskan Kedah 2-1 di Shah Alam untuk julang Piala Keramat ini.

Bagi musim 2018, JDT dan Kedah telah diundi dalam kumpulan yang sama. Jadi saingan itu akan lebih tertumpulah kan. Tapi untuk kali ini, beraksi di Larkin pastinya akan beri sedikit tamparanlah lepas kalah minggu lepas dengan Team MIFA.

Ok.. Seperti biasa bercanda-canda di stadium setiap kali game. Tak kiralah apapun keputusan. Walaupun game lepas tu terasa sikit kekecewaan tapi takpe, itulah asam-garam bolasepak, adat bolasepak, adat permainan. Bermacam-macam adatlah keluarkan.

Lebih kejutan lagi, aksi kali ini dengan coach yang baru, Lucho dengan Mora dan Hamzani. TMJ dah lantik mereka ini gantikan Raul Longhi and The geng. Apapun kredit buat mereka sebab setia bersama JDT dan TMJ.

Pendekkan cerita, sedang-sedang bercanda sekali dikejutkan dengan gol pertama JDT. Haha... kemudian Kedah balas gol. oklah dah biasa. Tetapi....... jeng jeng. JDT mengamuk kau. bukan 1 tapi 5 bijik di bagi separuh masa kedua. Fuh... ok dah. Bai.